Wednesday, 27 July 2016

Back in England

Měsíc doma uběhl rychle jako voda a já už jsem zase zpátky v Anglii. Vrátila jsem se dříve s tím, že si na srpen najdu nějakou brigádu a vydělám si nějakou tu korunu, tak snad budu mít to štěstí a někde mě vezmou. Nejradši bych si našla v práci, která by nějak souvisela s mými koníčky a studiem a bavila mě, ale zjistila jsem, že je to téměř nemožné, takže budu vděčná za cokoliv.
Také už nebydlím na kolejích, ale mám pronajatý pokojíček ve sdíleném domě (sdílím jen kuchyň, koupelnu mám svoji). Koleje jsem se rozhodla na tento rok zavrhnout jednak kvůli vysoké ceně a jednak kvůli hluku. I když i tak mám pocit, že můj spolubydlící o patro výš si pouští televizi a hudbu zbytečně nahlas, takže s tím hlukem jsem si asi moc nepomohla.
Všechny fotky níže jsou ještě z doby, když jsem byla doma. Prostě takový mix fotek, který se mi za ten měsíc nastřádal v telefonu.

The last month when I was home passed so quickly and I'm back in England again. I'm here earlier because I would like to find some part-time job for August and make some money. Hope I'll be lucky enough and they'll accept me somewhere. I would really like to find a job which I would enjoy and which would be related to my hobbies and studies but I've found out that it's practically impossible so I would be happy for anything.
I don't live at halls anymore, I've rented a room with my own bathroom in a shared house. I've decided to leave halls mostly because of the money and noise but my flatmate above me is listening to music too way loudly anyway.
All of the photos below are from the time when I was home. It's just a random mix of photos from my phone.


1. Focení se sestřenicí u nás na zahradě. / Photoshooting with my cousin in our garden.
2. Zkusila jsem meloun zkombinovat s limetkou a teď už ho nechci jíst jinak. / I've tried to combine water melon with lime and I won't eat in a different way anymore, it was so good.
3. Snažila jsem se začít dělat na letním projektu do školy, ale nějak mi teď přes léto chybí motivace. Nebo spíše nevím, jak mám začít. Už se těším na září, až nám začne semestr a já budu konečně (snad) inspirovaná něco dělat. / I was trying to start working on my summer project for uni but I don't have any motivation over the summer. I can't wait till September to start the semester, hopefully I'll be more inspired and ready to create some stuff.
4. Když mám žízeň, ale zárověň chuť na něco jiného než vodu, dám si vodu s limetkovou šťávou, mátou a ovocem - na fotce jsem do pití přidala borůvky. / When am I thirsty but want something sweet, I drink water with lime, mint and fruit - this time I used blueberries.


1. Další focení, tentokrát mě fotila mamka. / Another photoshoot, this time with the help of my mum.
2. Bowle, můj vegan borůvkový dort, třešňový cider a kamarádky..co více si přát? / Bowle, my vegan blueberry cake, cherry cider and friend...what more could I ask for?
3. Jedna z mých zdravých a uměleckých snídaní. Opět s borůvkami, měli jsme jich přebytek. / One of my healthy and artistic breakfasts. Again with blueberries because we had loads of them.
4. Jezero ve švýcarských Alpách a moje oblíbená džíska s nápisem Where is my mind? / Lake in the Swiss Alps and my favourite Where is my mind? denim jacket.

3 comments:

  1. supr fotky :)
    quietus.blog.cz

    ReplyDelete

  2. If you’re going to strap on the same fake watchesevery day, it needs to look good with both your Tuesday suit and your Sunday t-shirt, but you don’t want it to be boring. You don’t have to spend five figures to get a great breitling replica.Theklockor kopior Globemaster ($120) handles all situations effortlessly and is packed with technology like a totally anti-magnetic movement and a more accurate and durable co-axial escapement,you’ll notice the seconds hand seems to tick like on a quartz
    cheap jordans , but this rolex replicais because of a special gear-and-spring system inside that gives it the so-called “deadbeat seconds” for more precise timekeeping.As the brand’s iconic omega repliqueindividual product, admirable adroitness and absolute kelly 35cm demonstrates what both central and outside.
    Buy Cheap air max
    online.



    ReplyDelete